2010. december 2., csütörtök

Elektromos kerékpár

A kerékpárról a képek, kerékpár szétszedése előtt készültek, hogy megörökítsem. Hogy mért bontottam szét ha már elkészült és jó működött? Ezt a kerékpárt 1999 készítettem még akkor magyar országon csak mutatóban voltak a kínai elektromos kerékpárok. 25évvel korábban gondolkodtam a megépítésén, mindég elmaradt. A kerékpárt többször összeraktam majd szétszedtem, mert mindég valamit tökéletesíteni kellett rajta. Így pl. a hátsó kerék meghajtás először lánc kerékkel volt megoldva, de nagyon zajos volt, így bordás ékszíjhajtás vált be. A bicikli 16km-es sebbeséggel haladt egy feltöltéssel 10 km távolságot tudott megtenni 12 V-os gépkocsi akkumulátor hajtotta ami később bebizonyosodott nem volt jó, mert az aksi félig lemerült csökkent a sebessége, munkaakkumulátora kicserélve ez a hiba megszűnt. A motor 6V-os Trabant generátor lett átalakítva párhuzamos gerjesztésű 12V-al meghajtású motorra, direkt indítással, szabályzó nélkül. A lehajtás ék szíjjal szabadon futóval történt a másik oldalt megmaradt a lánc hajtás így menet közben rásegíthettem vagy ha lemerült az aksi akkor kerékpárként közlekedhettem. A bicikli hibái a rövid ható távolság, magasan volt a súlypont az aksi és a motor, nem volt lengés csillapítója, rossz úton lekeltett lassítani mert rázkódott. A kerékpár megépítésének szerzett tapasztalataim később megépített elektromos Rigámnál hasznosítottam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése