2010. október 31., vasárnap

Elektromos riga





A motor cseppel teherautó generátora lett átalakítva 24V-os párhuzamos gerjesztésű  motorra, a kellő indítási
erő kifejtéshez direktbe 24V-tal, vezérlés nélkül hajt. Ez nem a legjobb megoldás, mert indításkor 30-35 A-is
felvesz, így az akkumulátort nagyon igénybe veszi, de menet közben ez vissza megy 25 A-res fogyasztásra. 
A motor a teleszkópos rugózása miatt rendkívül kényelmes igen dinamikusan gyorsul, helyet kapott egy gyerekülés is két személlyel is szembe széllel sem csökkent a sebesség 20km/h alá. A motorba lett beépítve a 
24V-os töltő, így a képen is látható az ülést felnyitva ott van a töltőkábel. A motort kiszerelve helyébe lett elhelyezve a két akkumulátor, oldalán alól hosszan a lábtartó. A motor a hátsó kerék elé alacsony súlypontra helyeztem, ékszíjmeghajtással így csendesen fut, a hátsó kerékkel szabadonfutóval csatlakozik, így a motor leállítással igen messzire tud elgurulni. A műszerfalon akkumulátoronként két voltmérő jelzi a töltési szintet. Világítás és a duda 12V-tal működik.